Followers

Tuesday 29 January 2013

*Perfect*

Assalamualaikum . 

                                                                         *Perfect*

Manusia tiada beza , sama ada lelaki atau pun wanita. Kalau kita rasa kita lengkap dalam aspek yang tertentu mungkin ada setengah aspek lagi kita akan terabai , tiada manusia yang dicipta adalah benar - benar sempurna . Tapi ingat lah berapa kali kita ucap alhamdulillah dalam sehari? Bersyukurlah dengan apa yang kita ada , tak sempurna hidup ini kalau tak bersyukur.

Bila tak bersyukur,orang lain semuanya kita nampak sempurna. Padahal kita tak tahu yang orang tu pun ada masalah dia sendiri. Setiap manusia ada masalah kecuali orang yang telah mati. Tak payah nak pandang tinggi sangat orang lain. 


Pandang pada kebaikan jangan pandang pada keburukan. Bila kita bersyukur InsyaAllah akan bertambah nikmat kita. Allah telah tetapkan rezeki kita sejak azali lagi. 
Tu janji Allah pada kita. Sempurna depan manusia tak semestinya kita sempurna depan Allah. kan?

Kadang-kadang ada orang tu bila ditegur supaya bersyukur dengan apa yang ada pada diri diaorang mula la jawab, ”Ko tak faham diri aku macam mana sebab ko tak pernah rasa” . Habis tu takkan tuhan tak faham apa yang diorang rasa. Sebab apa yang Allah bagi pada kita tu lah yang terbaik pada kita. Allah tidak akan menguji kita diluar kemampuan kita. * Tak nampak di dunia, mungkin di akhirat *.



.



No comments:

Post a Comment